Rariteter

fredag 19. august 2011

Kjekt med spreke svigers med motorsag og arbeidslyst !

Etter den siste turen min på fjellet, gikk ryggen min skikkelig i ball. Det resultert i sykemelding med smertestillende og meget rolige dager.
Dustekropp !

Som flaks var, fikk vi besøk av svigers siste helg, og de hadde tatt med seg motorsag og hadde lovet å hjelpe oss med alt tømmeret vi har felt på tomten. Utrolig kjekt med hjelp ! Jeg lå på sofaen hjemme og sutret, mens de dro til fjells og jobbet i er ganske trasig vær. 

Her er bilder av heltene våre i full gang. mens svigemor dokumenterer.

Raufoss utedo kjøpt hos Maxbo
Sykemeldingen er virkelig trasig, men den gir jo litt fordeler. Jeg kan nå pønske ut hvordan utedoen skal se ut ned i den aller minste millimeterdetalj. Om alle ideene mine nå settes til live, blir den vel seende ut som et helt tivoli til skogs.

Men, den skal males hvit innvendig, med litt annen farge på benken og gulvet. Også har jeg lyst på en tekst på veggen, det kan bli stilig ! Man kan bestille sånt via denne linken her Utedoen skal selvfølgelig døpes til Lykkeliten

En dugnadsgjeng på 3 drar til fjells i dag, så nå gleder jeg meg til å se bilder av doen om stiger opp av bakken *S*
Jeg har vært på Hyttebutikken og kjøp varmesete i isopor. Slike seter har de fleste DNT- hyttene, og de er helt supre å sitte på en kald vinterdag. Anbefales !

4 kommentarer:

  1. Gleder meg til å prøvesitte "dassen" på hytta *ss*

    SvarSlett
  2. Åhh, det blir en nyyyytelse kjære!!! V *SSS*

    SvarSlett
  3. God bedring, Vibecke!
    Varmesetene er kjempegode å sitte på, men jeg har lurt mye på hvordan de er reint hygienisk. Har du noe erfaring med hvordan det er å vaske dem ordentlig?

    SvarSlett
  4. Takk Solveig !

    Jeg sitter faktisk her med bruksanvisningen! På svensk så står det; Varmesits rengors med varmt vatten og tvål" Men på engesk står det; "Clean with mild soap and hot water. Do not use any chemicals, solvents or mineral oils to clean the seat" Enkelt og greit.

    Jeg skal forresten ringe Jan og få tak i 2 sånne sauseskinn som dere har kjøpt. Den sauetypen har jo så mye mer personlighet og særpreg enn de kjedelige hvite ulldottene som går rundt på tomta vår.

    Hilsen Vibecke

    SvarSlett