Rariteter

mandag 13. februar 2012

En mørbanket og fornøyd kontorrotte

Da er helgens fjelløkt unnagjort. Det ble 3 travle og arbeidsomme dager, og det kjennes godt-vondt i musklene i dag. Været ble helt fantastisk, 5 til 7 minus og litt kaldere på natten, ikke noe å grue seg til ! Storm.no bommet jo fullstendig på temperaturen, men Yr.no klarte å peile seg ganske bra inn.

Jeg fikk måket greit frem til kassen med gassflaskene på vognen, og frem til anneksdøra. Fikk unnagjort utendørsdrillingen fredag ettermiddag. Luftingen i taket over badstuen er nå mye bedre. Det begynner å bli litt snø på taket, men det er fortsatt 20 cm til pipekanten....dvs vi kan utsette takmåkingen en liten stund til *S*
Denne helgen tok jeg meg tid til en 3 timers skitur. Ruten ble Prestestølen, Heimveglitjennet, Ividalen og hjem over Stiklingen. Det blåste litt, men turen til Ividalen var nesten magisk. At den er så idyllisk hadde jeg ingen anelse om. Det blir mange Ividal-turer på meg og mine fremover *S*

Trikkeskinner *S*
Ividalen
Vel tilbake til work-base, tilpasset jeg og skrudde på plass 6 stk laftesperrer i annekshjørnene, og så måket jeg taket på vogna. Gjett om dama ble sliten ?! Sovnet kl 20.45....og sov i 12 timer.

På søndag snekret jeg til panel på sidene av badstuen, fikk tettet to stk 10 cm brede åpninger mot laften. Har grublet lenge på hvordan jeg skulle gjøre det, men fikk til slutt bestemt meg, og det ble fint !
Gleder meg til neste tur for nå er det bare småsnekring igjen, og ingenting haster lenger.


 

2 kommentarer:

  1. Så flink du er og fine vinterbilder! Lykke til videre med hyttebygginga!

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
  2. Takk Gry !

    Her snegler det seg avgårde, men nå er det bare kosejobbing! Sånt kan man virkelig like å ha det *S*

    Hilsen Vibecke

    SvarSlett