Rariteter

søndag 20. mai 2012

Deilig helg på fjellet med mye snekring

Etter en hyggelig formiddag i Oslo 17 mai, pakket jeg bilen og dro avgårde. Det var som å komme tilbake til marsmåned med nysnø på bakken....Savnet et øyeblikk vår-stemningen i Oslo, men det gikk over *S*

Denne gangen var planen å bygge vippeseng, og gjøre klar kjøkkenkroken, siden campingvognen legges ut for salg neste uke. Om noen trenger en suveren byggevogn er det bare å ta kontakt !!

Satset på grilling hver kveld, så kjøleskapet ble fullt av godsaker, det var tross alt 17.maihelg.  Jeg fant fort ut at litt kjølig grilling med småregn er perfekt etter et badstubad, deilig å få kjølt ned et varmt hode. Grillet brie, og grillet squash med feta ost ble denne helgens favoritter.

Denne gangen hadde jeg med nok et loppemarkedkupp til fjells, et bilde til 75 kr! Synes det passet fint over døren. Dette er veggpynt nr 2, og nå begynner badstuhuset å bli litt mer hytteaktig innendørs også.

På fredag kjørte jeg vekk en del søppel og kjøpte inn matrialer til vippesengen. Grunnen til at den må kunne vippes opp på dagtid, er at luken til matboden ligger rett under sengen... Litt håpløs planlegging fra min siden. Men, så kom Hans opp med ideen om en vippeseng, eller som min kollega kaller det; "New York seng" ;o) Hengslene er plassert 30 cm opp på veggen, og sengen hviler på 4 bein. Matluken går akkurat klar av rammen.

Dagen etter kjørte jeg enda mer søppel, utrolig hvor mye emballasje og restmatriale man ender opp med. Handlet også inn matrialer for køyesengen som skal festes til veggen over vippesengen. Men, lørdagen gikk jeg tom for strøm på drillene (sååå trist, ble litt lei etterhvert). Så da startet jeg på å gjøre ferdig kjøkkenbenken. Den ble saget for hånd, og jeg ønsket meg veldig innlagt strøm i et par minutter... Smiler tappert på bildet nedenfor.



Sånn ellers var det bare en hyttenabo å se hele helgen. Men, desto flere artige fugler å se, så både bjørkefink, dompapp og lavskrike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar