Rariteter

onsdag 30. juni 2021

Endelig snekring av plattinger

Det er ikke feil å ha 2 ukersferie rundt st.hans. Jonsokblommen har aldri vært finere på fjellet enn i år, og ingen sauer i sikte heller. 

Planen var å bli ferdig med insektsnettingen oppunder taket på vestsiden, og begynne på snekring av plattinger rundt hytta. Jeg har hatt terrassematrialer liggende under presenning siden 2015, og med dagens trevarepriser føler jeg at jeg er eier av en haug med gull 😊

Været var veldig kaldt første del av ferien. Da snekret jeg kaffeplattingen på sydsiden med lue og ullundertøy, men det var deilig myggfritt. Men, siste del av ferien var stekende hett, og det myldret over av mygg og knott. Jeg fikk altså over 50 (!) insektstikk, det er jo helt vilt. 

Ved å fullføre den siste tettingen oppunder taket, er jeg faktisk helt ferdig med etterisoleringen av bygget. Nå er det bare småjusteringer som står igjen, og vanlig vedlikehold som beising. Det hører med til historien at en meget iherdig veps forsøkte å komme seg inn i sprekkene da jeg holdt på, men jeg hadde akkurat tettet for den, så der tror jeg ikke har får laget noe vepsebol i år. Snakker om å bli ferdig i grevens tid.


Kaffeplatting
Det er så deilig når kveldsolen skinner inn i hytta som på bildet ovenfor, og kroppen er sliten etter en god arbeidsinnsats. Hovedplattingen er ikke helt ferdig, jeg gikk blant annet tom for matrialer til trappen så den er litt skummel. Håper virkelig ingen sauer kommer og hverken gjør fra seg eller skader seg. Og det beste av alt; Knærene har holdt seg helt friske og fine i løpet av feriens tunge snekkerier, stor glede !


En hyttenabo har felt 3 store trær for meg, så jeg har fått meg en flott ny utsikt.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar