Rariteter

mandag 13. desember 2010

Vinter på Ølslykkja, og min første vintercamping

Dro oppover lørdag, mest for å ta av skiltet på campingvognen, men også for å snekre litt.
Kjørte innom Jokeren i Etnedal for å kjøpe en reserve propanflaske. Det var lurt det ! Har ikke lyst til å gå tom for gass på vinteren.

Fiestaen klarte seg oppover bakkene uten bruk av kjetting. Siste kilometeren var ubrøytet, med litt overvannis i bunn av den verste bakken, men opp kom jeg.

Ca 20 cm snø, minus 2 grader og både annekset og vognen var i god form. Hyggelig at sydveggen på bygget ikke var rimet til *S* Men jeg så aldri solstrålene treffe bygget, så det kan ikke være mange soltimene for et solcelleanlegg her i desember og januar.

Morgenkaffen i minus 2 grader inne....
Ble mest avslapping lørdagen, og krabbet tidlig til køys. Da jeg våknet på morgenkvisten var det 8 minusgrader ute og 6 minus inne i vognen! Men jeg hadde det ganske bra nede i vintersoveposen, med silkelakenposen, under termodyna, i ullundertøy og topplue !

På morgenkvisten gikk jeg tom for propan. Egentlig skal det begynne å lyse en rød varselampe når det er lite propan på flasken, men vogna vår gir fra seg et laaangt hyl lenge før lampen lyser. Litt personlighet må jo doningen ha *S* Jeg hoppet i fleece-antrekket og bytte propanflaske, for første gang i mitt liv. Det gikk ikke bra på første forsøk, men på andre forsøk satt ventilen som den skulle.
Gøy å legge gulv igjen, faktisk *S*

Jobbet en del med matboden denne gangen. Fra starten av ønsket jeg at luken skulle være litt større enn en kjølebag, men nå er jeg usikker på om vi klarer det. Det ser litt for smalt ut.

Lukehullet til matboden er nesten ferdig

Fikk lagt på en gulvlengde, mer rakk jeg ikke. Men nå er det klart til å legge resten av gulvet.

Det er dårlig med ved hjemme i år, så jeg dro frem et par av småtrærene vi felte i fjor. Fikk saget dem i passe lange stykker og la de baki bilen. Litt fjellbjørk i stua blir bra. Dessverre så går tiden altfor fort når man koser seg. Dro hjemover igjen ca kl 15, og fikk se Synnfjell i praktfulle rødfarger, før solen forsvant.









3 kommentarer:

  1. Dette går jo bra !

    SvarSlett
  2. synes du er tøff som jobber i sprengkulda. Eller var det ikke så kaldt den helga? Selv har vi en rolig periode frem til over nyttår. Hilsen "hyttenaboen" på Ølslykja. (lavstandardietnedal)

    SvarSlett
  3. Hei Tor Åge.
    Sånn som du har stått på i høst unner jeg deg en skikkelig deilig og rolig periode nå. Det gikk fint å jobbe i minus 8 uten vind, men kaldere enn 10 blå er uaktuelt. Nå skjer det ingenting hos oss før en måketur i slutten av januar. Hilsen hyttenabo'n *S*

    SvarSlett