Rariteter

tirsdag 15. mars 2011

Nytt hull i gulvet *S*


Matboden er nå nesten ferdig *S*
Jeg dro opp på fjellet fredag til søndag, mens Hans var hjemme og trener seg opp for Birken. Det var mye snø å måke for å komme seg frem til vogna, tror jeg må kjøpe truger ettrehvert. Fredag kveld og natt blåste det skikkelig så det ble veldig lite søvn.

Målet med turen var å ta seg en skitur, og å gjøre de siste forberedelser så vi kan sette inn badstuen i påsken. Men, lysten til å fullføre matboden tok litt over... Jeg fikk aldri skia ned fra biltaket denne helgen.


På lørdag begynte jeg å forsterke gulvet der batteribanken til solcelleanlegget skal stå, og så begynte jeg å legge gulvet rundt luka til matboden.

Sååå fornøyd ser amatørsnekkeren ut etter fullført arbeidsøkt *S* Måtte avslutte dagen med en liten men velfortjent øl i solveggen, strålende fornøyd med dagens innsats.


På søndag startet jeg med det jeg egentlig skulle gjøre denne helgen. Festet vindsperren i hjørnet der badstua skal stå. Ikke fordi vi må ha det, siden vi har laft, men fordi vi hadde en rull som ikke ble brukt i stubbeloftet. Dette var et arbeid som var veldig klønete å utføre alene. Til slutt var jeg fornøyd bare vindsperren i det hele tatt hangfast på veggen. Jobben ble ikke gjort etter oppskriften, men den største tabben var at jeg feste vertikale planker i laften, noe som hindrer laften i å sette seg. Så dette må fikses neste gang. Og, jeg glemte helt å bruke de takpappsstiftene som jeg hadde planlagt å bruke...

Alt i alt, så ble det en veldig bra arbeidshelg. Men neste gang, skal jeg ta meg tid til en skitur.


Utsikt ut døra mot Prestestølen











På bildet til venstre ser vi såvidt annekset helt til venstre i bildet. Hytten blir liggende midt i bildet, når den bli bygget om noen år.


 .






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar