Rariteter

søndag 30. oktober 2011

Takpanel, takpanel og mer takpanel

Synnfjell
Hans er fortsatt på jobb i Chile så jeg dro til fjells igjen på fredag. Rapport skal bli.

Det har begynt å legge seg snø på Synnfjell ca 1400 m.o.h, men på tomten vår var det ikke noe snø ennå.

Denne gangen var målet å gjøre mest mulig isolering og panelering av taket. Det var det takpanel igjen..., og en hammer jeg ikke har styring på. Men, man må jo bare banke i vei skal man bli ferdig en gang! Tommelneglen min ble blå i løpet av den første timen på fredag. Utrolig frusterende jobb. Min lille trøst denne gangen var at de gjorde samme type jobb i nabohytten, men de har spikerpistol og aggregat....

Ble ferdig med taket på badstusiden på lørdag, og i løpet av søndagen kom jeg godt i gang med den andre siden. Mangler nå bare 180 cm, så er taket helt ferdig isolert og panelert *SSS* Fikk også ryddet skikkelig, så nå blir det koselige neste gang vi skal oppover.

På lørdag ble jeg invitert på middag av en hyttenabo. Som den campingbeboer jeg er, kledde jeg meg godt og varmt med fullt ullundertøy, og steg inn i naboens deilige oppvarmede hytte. Der var det 25 grader !!! Jeg holdt på å koke helt vekk. Det var en veldig hyggelig kveld med masse mat og vin, og mange historier. Den historien nedenfor synes jeg bare var så hysterisk morsom, har gått og fliret i hele dag. OG, den er SANN !!

Jage-Sau-historie; Det var en kveld sauene bræket noe voldsomt ved hytteveggen: Mannen fant ut at han skulle jage dem vekk. Så kl 23.30 tok han på seg en hettejakke og tok med en sopelime, og så jaget han sauene langt nedover hytteveien og forbi et par nabohytter. Det hører med til historien at mannen er 200 cm på sokkelessen, godt synlig i terrenget. Dagen etter fortalte hyttenaboene deres at de hadde sett en mann med munkehette sveve forbi hytta midt på natten!!! De hadde blitt så vettaskremt at de satte seg i bilen kl 24 på natta og kjørt rundt i hytteområde for å se om de kunne finne denne munken. Det er greit at Valdres er kjent for fortellinger om tusser og troll, men svevende munker er nytt for meg !

Jeg fikk faktisk en tur opp på Vesle Stiklingenhøyden denne gangen også. Bonustur !!! Utsikten ovenfor er mot Jotunheimen. Ingenting er som å være over tregrensen, det er vakkert, uansett vær.

Det blir lenge til neste tur på fjellet igjen, og da er det nok skiføre. Det blir stas !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar