Rariteter

mandag 26. mars 2012

Langhelg, påskestemning og endelig kottdør *S*

Dro oppover til Etnedal på fredag rett etter jobb, og kom fornøyd hjem i dag. Det er mye snø som har smeltet nå, og det var ganske så sølete på hytteveien og ved vogna. Løypemaskinen kjørte heller ikke opp løypene denne helgen, så den mener vel at vinteren er over ...Men, været og solveggen var nydelig !

Etter en innkjøpsrunde på Maxbo Etnedal på lørdagen, startet jeg med å gjøre ferdig hyllen i annekset. Det tok sin tid å håndsage 39,5 cm lange panelbiter til hyllesiden, dagen gikk fort! Men nå er den så ferdig som det kan bli for øyeblikket, med 5 hylleplater.

Etter at vi la ferdig innetaket, tettet vi nesten all lufting, så inneluften i annekset har til nå vært dårlig. Derfor har jeg kjøpt inn 3 ventiler. Nå er en vintil helt ferdig montert og en er halvveis ferdig. Det var i grevens tid å få dette fikset, for søsteren min kommer oppover i påsken og skal hjelpe meg litt. Det er stor fordel å ha en medhjelper som kan få litt luft til arbeidet *S*

Jeg har grublet og gnålt lenge om denne kottdøra over badstuen. Denne helgen bestemt jeg meg for å få lage den, det må jo være en grense for mye lenge kan gruble på en kottdør. Så, jeg satte i gang, og var ganske så misfornøyd med utgangspunktet.... Panelen jeg egentlig skulle bruke, brukte jeg opp på arbeidet med hyllen, så det ble resteplank av takpanelet istedenfor og listerester fra badstusettet. Ble til slutt meget fornøyd med resultatet! Men, den er ikke hengslet ennå, måtte bare ta et skrytebilde av den *S* Det dumme er at hengslene må skrus på utsiden av døra, men sånn får det bare være, ting skal jo ikke være helt perfekt.


Hittils i år har det bare blitt 1 skitur på Ølslykkja, så jeg måtte ta en siste skitur før snøen helt smelter bort. Dro avgårde kl 9 på søndag, og listet meg avgårde på skareføret. Det var dårlig med skispor men masse sol, og litt snø. Målet var Ividalen og Kringlestølen. 3 timer seinere hadde skaren smeltet, gav meg fin styresnø over lyngen og ned bakkene, og fikk meg et skikkelig dypt vått tryn i den siste bakken. Fornøyd, litt solbrent på nesa og uskadet !

Oppover mot Stiklingen
 
Kaffe og solstopp i Ividalen

Ividalen

Når småbåter smelter frem i skiløypa, da er det unektelig vår i lufta *S*




3 kommentarer:

  1. Blir imponert over snekkeringa di! Får det til du ja! Fine vinterbilder av siste skituren. Vinteren her har vært veldig kort i år og med lillegutt som ikke lenger sitter i pulk (eller går særlig langt på ski) har det ikke blitt skiturer på hytta i vinter. Nå satser vi bare på barmarkspåske med orrhanespill på myra.

    Ha en fin påske

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
  2. Nå har jeg ventet på vær og førerapport fra deg så det var bra at du fikk blogget litt. Hele familien skal opp til hytta til uka for å male og snekre lister. Vi skal imidlertid bo i lånt hytte på Aurdal. Har vært spent på å se om det er ski- eller barmarksføre. Etter å ha sett bildene dine heller jeg mer til at det ikke er noen av delene til uka.. Mvh Tor-Åge ved Langetjedn

    SvarSlett
  3. Nettopp funnet bloggen din og lar meg imponere av snekringen jeg også :)

    SvarSlett