Rariteter

fredag 21. september 2018

Upassende høstvær, brrrr


Hei

Noen ganger gleder jeg meg veldig til å komme til fjells og til min bittelille hytte, men ikke denne gangen. For det første har jeg brukt alle feriedager mine i sommer på å snekre, for så å dra hjem helt utslitt og lam i armene. Og så er jeg ikke glad i å jobbe i høyden på den stigen, jeg gruer meg veldig hver gang. Og, jeg begynner å bli lei av å ikke kunne tilbringe tiden med å nyte fjelluften og fjellområdet. Så denne gangen dro jeg ikke oppover i helgen, men dro først på mandagmorgen og ble der til lørdag.

Værmelding lød vind og regn og ned mot 2 grader, og det ble det. Jeg så sola maks 4 timer på 6 dager, og solcellebatteriene klarte til slutt ikke å drive kjølebagen og laderne. Stusselig.
Men, da er det godt å ha med god mat, og det hadde jeg. Det ble hjortegryte 3 dager på rad, inkludert tørket sopp og tyttebær fra egen tomt. 
















 


Jeg fikk ferdig et hjørne med dryppkantlister. Det tok meg en hel evighet å få justert lister og plankene på undersiden, men jeg synes resultatet ble skikkelig bra til slutt.Maxbo-gutta har sin egen måte å feste planker på biltaket. Jeg måtte ha hjelp av naboen for å løsne den ene stroppen, for jeg forsto ikke hvordan man løsner stropplåsen. Naboen ble svært glad over å bli spurt, og var ivrig i å hjelpe meg. Problemet var at låsen på stroppen satt dønnfast, så tilslutt måtte vi finne frem hammer og banke den løs. Upraktisk ! Men jeg er veldig glad for at jeg fikk av plankene fra biltaket! 😀

Kort oppsummert så kom jeg godt igang med å isolere vegg nr 3, og musebånd er satt opp på vegg nr 1 og 2. Jeg har ikke flyttet ut vinduet og døra ennå, for nå blir prioriteten fremover å få tettet veggene og få dem sikret mot muse-fanter.




Fin start på tirsdagmorgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar