Rariteter

lørdag 6. oktober 2018

Bremsesvikt og musetetting

Hei !

Denne gangen dro jeg til fjells rett etter lunsj på jobben, og enda godt var det ! Bremsene hang seg nemlig opp 2 km rett før Etnedal sentrum, og de kokte helt over. Jeg rakk frem til det lokale bilverkstedet 10 minutter før stengetid. De ansatte var i ferd med å stenge, da jeg kom inn på bilplassen med et skranglete bakhjul. Bilen havnet rett på bukken og de satte igang med en nød-reparasjon med spesialtilpassede bildeler de fant frem fra en hylle i verksted. Jeg kunne kjøre videre etter 1 times overtidsarbeid. Snakk om super-service !!! Jeg håper inderlig de skjønte hvor utrolig takknemlig jeg var for den fantastiske hjelpen.

Vel fremme ved hytta var bakken dekket med litt snø, og naturen var i full høstdrakt. Dette var starten på høstferien for mange, så i år er det mange som får en flott fjellferie. Været holdt seg fint hele helgen, men det begynner å bli skikkelig kaldt på natten. Fuglene hadde tømte begge fuglematerene, og den ble tømt igjen så fort jeg fylt dem opp. Granmeis, spettmeis og en hakkespett dukket opp etter kun kort tid. Jeg tror granmeisen har lært seg å tigge mat av hyttefolket. De begynner å pipe så fort de ser meg og stopper så fort jeg har fylt fuglematerene. Luringene.

Planen denne gang var å musesikre bygget ved grunnmuren, og bli ferdig med all grunning av ytterpanel. Og, jeg gledet meg veldig til å få på hjørnekassene på hytta, slik at man endelig kan se hvordan sluttresultatet vil bli. Ting går jo aldri helt etter planen.... Da jeg satt fredagkvelden ved det store vinduet synes jeg det trakk uvanlig mye... det var da jeg oppdaget at hele vinduet vippet innover.... ! Det endte med at jeg i full fart måtte flytte ut vinduet, tette med isolasjon og teip etter alle kunstens regler og satt på ytterlistene.

Jeg fikk på plass brøytepinnene før jeg dro hjem igjen. Man vet aldri når Kong Vinter kommer for fullt, men jeg håper han venter i det lengste i år for jeg ble ikke ferdig med all snekringen utvendig.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar