Rariteter

lørdag 19. september 2020

Jentetur, og ingen molter

16 grader i badekulpen

Hei !

24 - 16-august hadde vi vår årlige hyttetur. Det var en uke tidligere enn det vi pleier, og vi var veldig spent på hvordan det sto til med moltene. Kort fortalt, det var ingen molter å finne. Det var et par molter nedi svingen hos Henrik. Utover det, mange hundre meter mellom hvert gullfunn, tragisk. Og det var altfor tørt for soppen, så det fant vi heller ikke. Linda begynte til slutt å plukke sure blåbær, i ren plukke-abstinens.

Værgudene overrasket positivt, strålende sol og varmt hele helgen. Vi er ganske sikker på at dette er den flotteste og varmeste helgen vi har hatt på tur hit sammen. Det ble faktisk behov for å kjøle seg ned i badekulpen etterhvert, selv om det bare var 16 grader der. 

Men, det jeg var mest spent på om vi fikk igang kappsagen. Den ville jeg ikke starte alene, alltid kjekt å være to om sånne skumle tekniske ting. Vi lest bruksanvisningen grundig sammen, jeg fikk i gang aggregatet, og fikk kappet en halv planke, så stoppet aggregatet. Overspenningsfeil, og etter det ville det ikke starte igjen. Jeg ble altså så seriøst sur, at vi bestemte oss for å ikke nevnt ordet aggregat mer på denne turen. 

Det var på dette tidspunktet vi bestemte oss for å bade. Ikke i badekulpen 5 minutter langs med veien,  men i Langvannet sydover fra hytta. Så vi trasket avgårde i luftlinje for å ta snareste vei..... det var ikke enkelt. Deretter la vi om kursen for å finne litt lettere terreng, så la vi om kursen for å følge en sti så vi ikke rotet oss bort..... Deretter måtte jeg ta en lang pust i bakken, fordi jeg har veldig dårlig kondisjon og blodpumpa gikk helt bananas. Det var rett og slett et øyeblikk hvor jeg lurt på om jeg kom til å svime av. Og akkurat da lurer Linda på hvor vi er og spør om jeg har Hjelp 113-appen på mobilen !!! Litt etterpå ringte heldigvis lederen i styret, og jeg var veldig glad for å sette meg ned og snakke i det vide og bred med han så jeg kunne hvile meg. Han lurte blant annet på om jeg hadde hentet "den siste olje" fra hytta hans (olivenolje), snakk om timing ! På dette tidspunktet var jeg igrunn helt klar for å snakke leeenge med microsoft-svindeler også :D 

Rødt stimerke, lykke !! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar