Rariteter

tirsdag 13. juli 2010

Ringmuren er på gang og byggesettene er levert

Da er jeg hjemme igjen etter 3 arbeidsdager på fjellet.
Graveren ble ferdig med grunnarbeidet for en uke siden, så jeg var utrolig spent på hvordan det var blitt da jeg dro oppover på lørdag. Innkjøring er blitt minst 2 meter bredere, dreneringstanken er gravd ned og vi har fått et berg av grus som skal bruker i forbindelse med grunnmuren.















Denne gang var jeg alene siden Hans var i Chile. Så, jeg bestemte meg for å overrraske ham og jobbet på som gal. Målet var bla å flytte de 52 såleblokkene inn på byggegropen. Etterhvert fikk jeg på plass 38 blokker, noe jeg må si meg meget godt fornøyd med, for de er tunge ! Fikk også på plass 2 av sidene på ringmuren, noe som var litt av en jobb. Ikke enkelt å få dette i vater, selv om snorer og vannvater (med solbærtoddy i) var til stor hjelp.















Angrer veldig på at jeg ikke la lecakuler under isolasjonesplatene, noe som hadde gjort vatringsjobben mye mindre tung. Fikk ikke sjekket diagonalene siden grusberget vårt ligger der det fjerde hjørnet skal være.

Mandag kl 12 kom kranbilen med Tyløbadstu- og Elsola byggesettet. Kjekt med kran !

Trenger ingen store pakker til jul i år *SSS*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar