Rariteter

søndag 15. august 2010

Utedo er bestilt !

Vi ble lei av portapotti-do-greia i campingvogna. Vi orker ikke å bruke den ! Den er for liten på alle mulige måter. Og dorommet i vogna er trangt, og selv relativt lille meg klarer jo nesten ikke å komme meg opp på beina igjen uten å rive ned hele vaskebenken i samme slengen. Dessuten er porta-potti-greia helt grusom ekkel å tømme ! 

Det var ikke så enkelt å skaffe seg en utedo. Det er ikke akkurat mange i Oslo-området som har behov for en kan du si, så dette er visst ikke helt vanlig lagervare, forståelig nok *SSS* 

Og ikke aner jeg hvordan en utedo bygges, eller tømmes. Jeg har jo stort sett bare sittet inne på en, og gjort det nødvendigste i raskest mulig tempo.... Derfor søkte jeg på nettet etter utedoer, og fikk en fornøyelig innføring i alle mulige utedoer. Nedenfor er et lite utdrag, herlig !!!

Vi bestilte til slutt en laftedo model Raufoss via Maxbo i Etnedal, det var det enkleste. Når selve hovedhytta kommer opp en gang langt inn i fremtiden, river vi utedass-herligheten, med gravemaskin helst *SSS*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar