Rariteter

onsdag 27. juli 2011

Prosjekt hyttegardiner er i gang

Underveis i byggeperioden har vi dekket til vinduene med biter av vindsperrepapp, men nå er jeg veldig lei av det. Har lyst på en liftgardin, men samtidig så liker jeg ikke de foldene.... Dessuten er utstyr til liftgardin dyrt ! Så det blir en enklere og rimeligere type rulle-lift-gardin. Stoffet har jeg, runde trepinner og ringer. Tenkte jeg skulle hekte gardinen opp i 2 nivåer...

Jeg har veldig lyst til å prøve meg på en Gustaviansk rullgardin (høres fryktelig staselig ut !). Linken har en meget god monteringsanvisning, men den blir penest til stoff som er lik på begge sider.

Vi trenger gardiner til 2 vinduer og en liten gardin til dørvinduet. Det store vinduet skal ha en lystett grå rullgardin kjøpt på IKEA, og kanskje med vanlige gardiner på sidene.

Nå har jeg laget et par gardinvarianter, så får vi se hvordan det blir seende ut på fjellet til helgen.

Sånn ble mitt eget konsept ! 

2 sett med ringer festet på hver sin rundstokk som hektes på kroker øverst  over vinduskarmen. Da kan man få 2 ulike gardinnivåer. En billig, funksjonell og enkel liftgardin.

Det ble bare kluss med snorene til den gardinen jeg sydde etter den Gustavianske oppskriften, så nå skal den syes om etter Vibecke's liftgardin metode *S*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar