Rariteter

onsdag 8. februar 2012

Campingliv og kuldegrader

Jeg må på fjellet til helgen for å måke campingvogntaket, og jeg gruer meg. Campingliv uten strøm er kaldt !

Tidligere i uken meldte de minus 14 grader natt til lørdag, og 10 grader på dagen. Da er det ca minus 5 grader i vogna om morgenen, is på gulvet og skolissene er helt stive og vanskelig å knyte. Det er heller ikke morro med stillestående utearbeid i 10 minus og litt vind....brrr... Det eneste jeg ser frem til er bilturen oppover, for reiseveien langs Randsfjorden er nydelig.

Nå ble det mye syt gitt *S* Men prøver jo å forberede meg på det verste, og heller bli positivt overrasket. Gleder meg veldig til neste år når vi har fått bedre "boforhold" i annekset og kan bruke det mer normalt.

Nå følger jeg med som en ugle på yr.no, og håper gradene skal krype oppover *S*

2 kommentarer:

  1. Dette hørtes kaldt ut ja! Hyttebygging er ingen spøk og om noen år kommer du til å tenke tilbake på dette og fortelle barn og barnebarn om denne tiden. Som en liten trøst kan du lese om da mine besteforeldre bygde "Blåsten"

    http://sandorenogblaasten.blogspot.com/2011/03/miniserie-del-1-de-som-bygde-blasten.html

    det var heller ikke gjort i en fei....
    Masse lykke til videre med prosjektet, stå på!

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
  2. Hei Gry!

    Jeg fulgte linken din og har lest til øyet ble stort og vått. Helt utrolig hvor folk strevde i gamle dager. Jeg insisterte lenge på at jeg IKKE ville ha bilveien til hytteveggen, men jeg er veldig glad for at samboeren min motsatte seg det. Det å bare kunne bære matrialer kun få meter fra biltaket og frem til hytteveggen er deilig. I likhet med Blåstein har vi ikke strøm elere vann, men har virkelig satt stor pris på de 2 drillene våre. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten dem. Så hyttebygging i gamle dager helt uten strøm må har vært tungt og møysommelig arbeid. Trodde ikke jeg skulle se på drillene våre som ren luksus ;o)

    Mvh Vibecke

    SvarSlett