Rariteter

tirsdag 1. mai 2012

Lynvisit

Hei!

Jeg var innom Ølsykkja på fredag, og dro videre til Fondsbu for jenteskihelg dagen etter. OG, det har kommet snø !!! Mye mer snø enn i påsken. Den var ganske våt, og veien var sørpete, og det endte med at jeg måtte ha på kjettinger i den siste bakken. Det er faktisk første gang jeg har måttet bruke dem. Bilen sto dønn fast i snøsøla. Heldigvis kom hyttenabo Erland og hjalp meg. Kjettingene fungerte helt strålende.

Jeg hadde med meg en liten kjøkkenplate, som jeg enkelt og greit fikk slept inn i annekset på snøen. Det eneste jeg gjorde på denne turen var å skru fast kottdøra over badstuen
 
Jeg skulle bare ha en overnatting så jeg fant meg til rette i badstuen. Før leggetid fikk jeg med meg en nyyydelig kveldssol. Det er lite som kan slå en snørik helg på fjellet omkring 1.mai!

Utsikt fra sengeplassen i badstuen, riktig så koselig

 Lørdagsmorgen pakket jeg raskt sammen og valgte å kjøre med kjettingene på til avkjøringen til Espelifjell. Der ville ike den ene kjettingen av! Og jeg hadde dårlig tid. Da blir man litt desperat. Så til slutt sa jeg høyt; GUD, nå får du søren meg send meg et MANNFOLK!! Og rett etterpå kom det 2 menn kjørende, og kjettingene kom til slutt av hjulet. Jeg må be han der oppe om hjelp litt oftere *S*

Så duret jeg avgårde til Tyinkrysset og hadde en fantastisk skihelg med 3 kollegaer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar