Rariteter

mandag 13. august 2018

Snekring og sommerfest

Hei

En kokt sjel
Det ble en kort helg på fjellet 27 - 29.juli, og jeg var der hovedsakelig for å få med meg sommerfesten til hytteforeningen. Det ble en meget varm tur til fjells i 32 grader fredagettermiddag, og med et ødelagt airkondisjonanlegg i bilen. Jeg måtte faktisk stoppe på Eidsvik og bade ! Og det var bare så deilig å få kjølt ned både kropp og sjel. Det var rett og slett så varmt at jeg ikke nølte et øyeblikk med å kjøre videre i våt badedrakt med jeansen utenpå. Just what the doctor ordered. 

Rett ved Etnedal var det uvanlig mange folk langs veien i ført badedrakt og håndklær, med kurs for elva Etna for en våt avkjøling. Noe liknende har jeg aldri sett før i det området. Vel fremme på hytta var det 31 grader innendørs,..... Jeg fikk med meg en nydelig solnedgangen denne kvelden.


Lørdag isolerte jeg halve nordveggen, og i løpet av helgen fikk jeg snekret på alle stendene på den veggen.




9 spreke hyttenaboer gikk tur til Fjellenden lørdagformiddag, en tur som tar ca 4 timer og værgudene var svært snille med dem. 15 festglade hyttenaboer stilte opp på festen på kvelden, og da serverte værgudene et nitrist vær med både regn og vind. På grunn av den store brannfaren ble det grillforbud og medbragt mat i ulike varianter. Utover kvelden kom sangheftene frem, og vi sang like grusomt og ivrig som vi alltid gjør 😊😊😊 Det var en supert fest, rett og slett !






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar