Rariteter

mandag 15. juli 2019

Beising og hingsteslepp

Hei !

Jeg var på hytta fra fredag 14 til søndag 16 juni. Og til min store glede fant jeg forglemmegeien vokse ved hytteveggen som før. Ingen sauer hadde spist den ennå, og fin og fjong var den.

Det er stadig litt småsaging som skal til oppunder mønet på hytta i forbindelse med etterisoleringen, og det er sånt arbeid som tar tid men synes ikke…. Men fikk beiset en del på 2 vegger så det ser iallefall som ting skjer.


For en gang skyld hadde de hingsteslepp på Tronhus før St.hans, og det ville jeg ha med meg. Søndag dro jeg innover till Tronhus for hingsteslepp, og denne gangen brukte jeg god tid på veien.

Været ble lettskyet, og litt vanskelig lys å fotografere i om man ikke vil stå inne p åselve beitet. Men godt oppmøte, og de slapp 10 hopper og 3 føll, pluss hingsten Laagendølen. Det kom et etterslepp uken etter med 5 hopper og 5 føll, så i år er flokken stor.

De har oppgradert med Vipps i pølseboden, og en liten salgsvogn har erstattet solparasollen og det tidligere vinglete bordet. Fremgang

På vei hjemover møtte jeg på islandshestene ved Lenningen, og de hadde tatt siesta rett ved veien. Og 1 av dem sto midt i veien. Og den ville ikke flytte seg nei, så jeg måtte ut i veigrøfta og lirke hondaen forbi i musefart. Etter ferien på Island i våres har jeg virkelig fått sansen for disse hestene, snakk om personligheter ! Og den ble ikke mindre etter dette litt upraktiske møte



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar