Rariteter

mandag 15. juli 2019

Ferie beising og padling

Har foret ut og fått ordentlig vinduskarm 
Hei !

Nå har jeg 2 ukersferie og det er helt nydelig. I fjor tok jeg bare ferie 1 uke omgangen og da får man ikke slappet av ordentlig før hverdagen starter opp igjen. 

Jeg dro på hytta tirsdag 9 juli, og ble der 6 dager til søndag. Det var godt og varmt alle dagene, og jeg ble overrasket over myggen. Jeg trodde at all mygg døde pga av tørken i fjor, men det var feil. De har tydeligvis samme strategi som blomster og planter i dårligere tider. De garderte seg med haugevis av egg og frø i fjor, og i år har alt eksplodert. Det er massevis av markblomster, og mygg, Og de beit, JA. Og de satt seg fast i beisen, ja....

Det ble litt saging og beising denne gangen også, veldig mye beising faktisk. Hytten ble fort mye finere når jeg fikk på de vertikale plankene og fikk fullføre beising på hele veggen. 2 vegger er nesten helt ferdig, og nå gleder jeg meg til å starte å etterisolere sydveggen om 2 uker.



Etter et par dager tok jeg med fri fra beising, og kjørte til Garin som ligger på andre siden av Etnedal. Vannet var speilblankt, perfekt for å padle packraften. Så da blåste jeg opp den og padlet rundt i musefart i 1 timestid. Det er dette man kaller skikkelig ferie, helt perfekt. Og ikke en mygg i sikte faktisk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar