Rariteter

søndag 21. august 2011

Dovidunderet har reist seg

Dagens status;

Her er resultatet av et døgns guttedugnad ! Slett ikke verst ! De 3 gutta dro opp seint på fredag og satt fast i helgtrafikken ut av Oslo, så det ble lite jobbing den kvelden. Men, på lørdag jobbet de 5 timer med å sette opp utedoen og kjøre på med gruslass rundt annekset. Godt jobbet !

Helt merkelig for meg å sitte å se på disse bildene, når jeg selv ikke har vært med og jobbet. Det er jeg ikke vant til, rett og slett. Men fryktelig deilig å få hjelp *S*  


Vi valgte å bytte ut fundamentrammen i byggesettet med en kraftigere en, og satte inn 2 gulvbjelker istendenfor bare en. Rammen er vindsikret med 4 sett med metallbånd som er støpt ned i fundamentet rundt armeringen. Deretter er rammen foreløpig vindsikret med 2 vinkeljern til selve laftesette. I september må vi opp og overflatebehandle og vindsikre resten av byggverket før høststormene blåser det avgårde utover Etnedal.

Ryggen min krøller seg i skrekk bare jeg ser all den grusen som er blitt kjørt på i helgen.

En STOR takk til dugnadsgutta !




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar