Rariteter

mandag 8. august 2011

Sørpeforkjølet med vond rygg, men jobbe skal man !

Varme farger i kveldssol
Formen var stusselig da jeg dro oppover til fjells fredagkveld. Sov som en stein i 10 timer og våknet til et nydelig vær.

Helgen ble brukt til å male vinduene og utgangsdøra, og finpussing av badstuen. Jeg vasket vekk fugesløret på flisene med et syreprodukt kjøp hos en flisbutikk. De siste listene ble festet, så nå er det bare badstusteinene som mangler, så er badstuen klar for normal bruk. Mangler fortsatt silikon nede langs veggene, men det får jeg fikse neste gang.

Innvendig i er nå alle gardinene er på plass og alle veggene overflatebehandlet. Taket er ikke ferdig isolert og panelert, og gulvene er ikke lakkert ennå. Også var det legging av hemsegulvet, og listing over det hele som står igjen.... Døgnet skulle hatt 48 timer nå på sommeren, minst !

Vår egen Rudolf !

Hmm....

Vi får svigers på fjellbesøk neste helg, så til ære for dem har jeg hengt opp Rudolf'n som jeg fikk av dem i bursdagsgave. Skinnet tar seg meget bedre ut på lafteplankveggen enn i en pakke, men det ser jo litt rart ut med så mye byggerot omkring...

Det var tydeligvis den store molteuken på fjellet denne gangen. I løpet av helgen kom det 3 forskjelllige puljer med bærplukkere og finkjemmet hele myra for godbitene, og myra er stor !! Men, det er mer molter i år enn i fjor, så det er bare å komme seg avgårde på bærtur.

Så, var det bare å vende nesen hjem på søndag, enda mer tufs enn da jeg dro oppover fredag. Mandagsmorgen var det bare å komme seg avgårde til kiropraktoren og få rettet opp i skråtten.

Urtehagen på vedstablen

Legger forresten inn bilde av "fjell-urtehagen" vår. Det er koriander, gressløk, rosmarin og organo, som alle har klart seg fint i sommer. Kassen står på vedstablen vår, så ikke sauene skal få tak i dem. 1 - 0 til oss !!!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar